Zarządzanie zasobami w Nilex Service Platform
Funkcjonlaność Nilex Asset Management to kompleksowe rozwiązaniem do pracy w procesie zarządzania konfiguracją, obejmujące organizację i utrzymywanie danych na temat zarządzanych zasobów. Oprogramowanie jest przede wszystkim stworzone do pracy z infrastrukturą IT ale wielu naszych klientów korzysta z naszego rozwiązania do zarządzania różnego rodzaju zasobami., takimi jak: samochody, meble, środki eksploatacyjne oraz inne zasoby, również te abstrakcyjne.
System zawiera takie cechy jak:
• Rejestracja elementów infrastruktury, sprzętu i oprogramowania
• Łatwe przeszukiwanie, sortowanie i przeglądanie zasobów
• Dynamiczne generowanie raportów
• Tworzenie relacji pomiędzy jednostkami
• Tworzenie relacji między użytkownikami i urządzeniami
• Ograniczenie uprawnień do modyfikacji i usuwania zasobów
Import zasobów z innych systemów
Nilex jest elastycznym rozwiązaniem, które może być z łatwością zaadaptowane do różnych czynności poprzez opcjonalne funkcjonalności. Rozwiązanie to jest skalowalne co pozwala sprostać oczekiwaniom zarówno dużych jak i mniejszych przedsiębiorstw. Dzięki bogatym opcjom integracji oraz wbudowanym opcjom, system Nilex może pobierać dane z innych aplikacji, systemów oraz baz danych.
CMDB – Baza Danych Zasobów
Gromadzenie informacji o zasobach, tych sieciowych, systemowych, software’owych odbywa się w centralnej bazie danych. Zespół IT jak i kadra kierownicza mają pogląd na sprzęt IT w przedsiębiorstwie i inne zasoby. Baza danych jest konfigurowalna i może zawierać takie informacje jak: sprzęt użytkownika, typ, model, data zakupu, sprzedawca, cena, lokalizacja, data gwarancji, dewaluacja itd.
Cechy dostępu
Każda osoba rejestrująca się w Nilex otrzymuje osobisty profil określający jej obowiązki w celu zdobycia wejścia do bazy zasobów. Na przykład ktoś powinien jedynie mieć wgląd jedynie do sprzętu IT i innego sprzętu produkcyjnego. Osoba może stworzyć, edytować, skasować, lub jedynie mieć wgląd do danych dotyczących danych systemowych itd. Istnieje możliwość przypisania praw dostępu zgodnie z polityka organizacji.
Łatwość w dostosowaniu
Nilex nie wymaga sporych nakładów na konfigurację, dlatego jest tak łatwy w dostosowaniu do Państwa potrzeb. Konfiguracja i zmiany w systemie nie wymagają kodowania i dzięki temu mogą łatwo zostać przeprowadzone przez pracowników. Kilka przykładów: • Tworzenie profili użytkownika i kryteriów dla osób które się logują. • Tworzenie i/lub usuwanie pól danych oraz definiowanie nazw pól. • Decydowanie które pola danych powinny być obowiązkowe • Sprawdzanie zgodności rejestracji przez tworzenie predefiniowanych wartości wybranych z listy. • Import danych umieszczonych w Nilex określonych w szablonach oraz poprzez czytanie z plików tekstowych. • Szablon do rejestracji elementów zasobów. • Tworzenie własnych statusu pojęć dla elementów zasobów takich jak operacyjne, zamortyzowane, pożyczone itd.
Więcej cech i modułów:
• Rejestrowanie sprzętu poprzez rejestrację manualną, ładowanie plików, lub za pomocą czytnika kodów kreskowych
• Szybkie i łatwe zadawanie pytań, szukanie i sortowanie elementu zasobów/sprzętu.
• Zbieranie informacji o sprzęcie i oprogramowaniu przez automatyczne skanowanie serwerów, klientów i innych urządzeń korzystających z Nilex Network Scanning lub produktów SMS2003, CapaInstaller, Zenworks, Snow, itd.
• Tworzenie powiązań pomiędzy sprzętem
• Tworzenie połączeń między bazami danych zasobów a osobami korzystającymi ze sprzętu.
• Możliwość drukowania i eksportowania do programów Word i Excel.
• Kontrola licencji; bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi ilości zainstalowanych i dostępnych licencji.
• Czytanie kodów kreskowych przy użyciu aplikacji mobilnych,
• Znakowanie kodem kreskowym i etykietowanie.
• Index dostawców.
• Ustanawianie zależności między środkami i sprzętem a ich dostawcam.
• Śledzenie informacji serwisowych do sprzętu.
• Raporty:
• Wybieranie własnych kryteriów (równy, większy niż, mniejszy niż itd.). Ogólne lub osobiste wzory raportów.
• Raportowanie powiązań pomiędzy elementami konfiguracji
• Możliwość tworzenie personalizowanych raportów
• Możliwość tworzenie harmonogramów