Helpdesk IT – zasoby
Niezmiernie ważną kwestią w zarządzaniu zgłoszeniami przez dział servicedesk, jest możliwość powiązania incydentów/zgłoszeń z zasobami przypisanymi do użytkowników. Generalnie system Nilex nie narzuca typu zasobu. Może być nim, sprzęt informatyczny, oprogramowanie, telefon komórkowy czy inny element mogący pozostać w korelacji z raportowanym błędem.
Dzięki powiązaniu zgłoszenia z zasobem pracownicy helpdesk otrzymują pełny ogląd na sprawę danego użytkownika. Być może problem przez niego zgłaszany nie jest związany, jak się to może wydawać na początku, np. z błędną operacją w systemie, ale z maszyną na której stoi system księgowy. Innymi słowy, mając do dyspozycji pełną informację o użytkowniku, jesteśmy w stanie zaradzić na jego bolączki szybciej i efektywniej.
Dzięki rozwiązaniu Nilex możliwe jest zarządzanie zasobami całkowicie niezależnie od miejsca. dzięki dostępowi przez przeglądarkę, poprzez system Intranet, można wykonać zadania, które w przeciwnym razie musiałyby poczekać na później, i obciążone dodatkowym ryzykiem pozostania pominiętym.
Dzięki zastosowaniu różnych technik wspomagających rejestracje elementów, takim jak:
• automatyczne pozyskiwanie danych poprzez system skanowania sieci IT,
• rejestracji zasobów poprzez skanowanie kodów paskowych,
• rejestracji poprzez urządzenia mobilne wraz z informacjami geolokacyjnymi,
zarządzanie zasobami nimi staje się prostsze.